onsdag 3 september 2008

MCM Ministry School

Nu har vi äntligen startat! MCM Ministry Schools första elever är på plats. De är så fantastiska och så taggade.
Jag kommer själv ihåg den första skoldagen när jag själv satt på SOS Missions Bibelskola och fick höra information, regler, inspiration och mycket annat, det var spännande och mer än vad jag förväntat mig blev det. Så jag ser verkligen fram emot att få följa dessa härliga elever på deras resa där jag vet att de kommer att utmanas, växa, gråta, skratta... Så var det för mig i alla fall.
Jag tänkte visa någon bild från första skoldagen.


Andy, Kate och Brian leder oss i Lovsång.


Se bara vilken fantastisk skara blivande missionärer, församlingsplanterare, församlingsledare, barn/ungdoms pastorer...

Cullen (ansvarig för bibelskolan) och Peter (Mission SOS representant) håller i trådarna och ser till att eleverna får en fantastisk start.

Jag måste säga att jag har det bästa jobbet någonsin. Jag har privilegiet att få vara missionär! Jag älskar det jag gör och vill inget annat än att gå dit Gud kallar mig att gå! Nu är det en tid för att göra det möjligt för andra att få sina liv förvandlade och ta nya steg i livet, och jag njuter av att se deras entusiasm.

2 kommentarer:

GerdyLindaMari sa...

åh va kul det låter, det var sååå ljuvligt att prata med dig i telefonen, du är såå fin och jag älskar dig! så kul att läsa dina bloggar.
vilken fin bild också på dig och tjejerna (tanterna..hahahah)..

kramar från mig

Linda sa...

Ja, visst är vi fina. Det var så skoj att familjen Smith kom förbi Allison Park.