torsdag 28 augusti 2008

Så här börjar min blogg

Hej på er alla!

Jag har nu gett mig in på ett nytt äventyr, jag har skapat en blogg.
Idén kom eftersom jag varje dag upplever något spännande. Jag är nu missionär i USA där överflödet på allt är imponerande. Mina vänner på jobbet gillade idén om att jag skulle kalla denna blogg för Lindas Mat Blogg, men det kommer förhoppningsvis att handla om annat än mat. Men jag måste säga att mycket av det jag upplever här i USA första gången jag är i denna kontinent är matupplevelser. Jag älskar mat, chips och godis vilket gör att jag känner att jag är på helt rätt plats, en del kan tycka fel plats....
Jag började min matupplevelse på Taco Bell och har sedan provat KFC, frukost på Mc Donalds, ett bagels ställe, ett glass ställe och massa hälsosam mat i det hus där jag bor. Alla ställen har fri påfyllnad av läsk. Jag gillar Pepsi och Coca Cola.
Jag har hittills inte smakat något jag inte gillat och känt att det behöver jag inte äta igen. Jag skulle kunna leva på det lilla jag redan provat men det finns så oändligt mycket mer! Överallt är mat, mat, mat.... eller kanske jag ska säga inte bara mat utan alla möjliga och omöjliga sorters saker att stoppa i sig.

Jag är fascinerad av hur allt kan vara så sött. Det finns socker och fett i allt som det ska vara socker och fett i men också det som inte ska ha socker och fett.
Det är väl det som gör att det är så gott.
Ja, jag ser i alla fall fram emot alla nya och gamla smakupplevelser som kommer att komma under min tid i USA.
Ni kommer att få höra mer om mat för allt finns här, verkligen allt!

Inga kommentarer: